LearningApps – це сучасний інструментальний засіб створення електронних ресурсів навчального призначення. Ресурс містить загальнодоступну бібліотеку із завданнями різної складності, які, залежно від дидактичної мети можна використовувати на різних етапах уроку. Перевірити чи закріпити знання учнів з обмеженими можливостями можна шляхом використання нескладних завдань, самостійно розроблених учителем зі своєї дисципліни.
Під час їх складання варто врахувати особливості психічної діяльності учнів з особливими освітніми потребами. На думку О. М. Василенко завдання не повинні бути двозначними, кількість варіантів відповідей має бути мінімальною, а самі відповіді чітко сформульовані.
Приклад 1. Проблема: аутизм, сприйняття інформації тільки у чорно-білому варіанті або у поєднанні з кількома іншими кольорами, порушення мовлення і письма.
Мета: навчити дітей розрізняти овочі і фрукти, ягідні рослини; порівнювати, аналізувати, самостійно виконувати послідовні дії; діяти згідно з усною інструкцією; підпорядковувати свої дії правилам; розвивати увагу, мислення, пам'ять, виховувати вміння працювати у групі, у парі.
Розв’язання. Спеціально розроблена вправа «Знайди назву картинки» оформляється у чорно-білих тонах, адже мінімальне використання кольорової гами знижує навантаження на зір, зменшує час вибору піктограми і дозволяє уніфікувати зображення. Учням пропонується назвати картинку, знайти її назву, правильно вимовити і співвіднести з назвою. У разі правильного поєднання пари об’єднуються, а помилкова відповідь передбачає наступну спробу.
Рис. 1. Вправа «Знайди назву картинки»
Приклад 2. Проблема: діти, які не можуть обробляти одночасно візуальний і слуховий вхід інформації або ті, які страждають синдромом зниженої зорової уваги, слабозорі учні.
Мета: розвиток слухового і зорового сприйняття, стійкості уваги та пам'яті, встановлення асоціативних зв’язків, закріплення знань про життєвий та творчий шлях українських поетів. Розв’язання. Прослуховування мовного матеріалу є дуже зручним, адже учні керуються слуховими відчуттями і тренують відповідні аналізатори. За допомогою засобів навігації у цій вправі можливий швидкий перехід від одного завдання до іншого. Після прослуховування голосу поета пропонується знайти персонажа, який відповідає голосовому аналогу.
Рис. 2. Вправа «Живі голоси поетів»
Приклад 3. Проблема: затримка психічного розвитку, легка та помірна розумова відсталість, невербальні учні з аутизмом.
Мета: навчити аналізувати власний досвід; розвинути уявлення про пори року та виділяти їхні істотні ознаки; формувати уявлення про те, що це не випадковість, а закономірність; усвідомлювати, що з цими характеристиками пов'язані особливості життя і діяльність людини.
Розв’язання. Діти з вираженими труднощами у навчанні легше асоціюють слова із зображеннями. І якщо вони бачать друковані слова т картинку, відштовхуючись від своїх уявлень, вони здатні обрати ті ознаки, які характерні певній порі року. Алгоритм відповіді на екрані перевіряється на відповідність, а між учнівським загалом і педагогом здійснюється обговорення правильного вирішення завдання.
Рис. 3. Вправа «Пори року»
Отже, використання сервісу LearningApps дає можливість: − ефективно використовувати сучасні інформаційні технології в процесі навчальної і позанавчальної діяльності; − активізувати основні пізнавальні процеси: сприйняття, пам'ять, увагу, мислення; − послідовно та системно виконувати певні завдання та дії; − підвищити якість навчання через гру; − формувати інтерес і домогтися позитивних емоцій в процесі освітньої діяльності.
Комментариев нет:
Отправить комментарий